Vahel juhtub, et mingid ebausust kantud asjad töötavadki. Näiteks, et 13 ja reede ei ole õnnelik päev. Eestis ja kindlasti Hiiumaal just siis asjad eskaleeruma hakkasid seoses koroonaviirusega.
Päev hiljem, emakeelepäeval, seadsime sisse liikumispiirangud saarte vahel. Õhtul avasime valla infotelefoni. Pakkusin end esimesel õhtul vastama. Telefon näitas ca 150 vastamata kõnet, kuna selle nelja tunni jooksul oli järjepidevalt selline olukord, et kui üks kõne oli pooleli, tuli teine samal ajal sisse (ehk telefoni terminites mobiil muudkui "koputas"). Kokku ca 600 telefonikõnet.
Pühapäeva hommikul kell 8 alustasin sealt, kus õhtul pooleli jäin. Samas mida tund ja päev edasi, seda vähemaks kõnesid jäi. Sest näiteks õhtune, kl 18-21, vahetus möödus juba rahulikult, nii et sain muid asju ka teha.
Palju energiat on läinud kitsaskohtade (järgmine kord oleme juba targemad, eks) ületamiseks. Ehk kust ja kuidas isikukaitsevahendeid juurde hankida. Või konkreetsemalt Hiiumaa kontekstis, kuidas testimisvõimekust tõsta.
Tänaseks on lahendused olemas. Drive-In testimine avatud.
Oluline minu meelest ka asjaolu, et valla infotelefonil on nö kolm haru. Liikumispiirangutega seonduv, sotsiaaltööga seonduv ja psühholoogiline nõustamine.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar