Käina-Hüti-Puski
Uudistest jooksis läbi, et riigi uues teehoiukavas on kruusakattega teede tolmuvabaks muutmiseks senisest neli korda rohkem raha. Ja Hiiumaalt lisandus tõlgendus, et nüüd saaks ka Käina-Hüti-Puski tee tolmuvabaks muuta.
Kahtlemata on see oluline tee ning tolmuvaba kate annaks palju juurde. Me kindlasti suhtleme nii Transpordiameti kui ministeeriumitega edasi selle tee osas. Samas aus on, et see on riiklike prioriteetide pingereas umbes nr 300. Täpset numbrit ei mäleta, aga suurusjärk on see. Ehk Trasnpordiametil on omad parameetrid, millest lähtub ja pingerea koostab.
Teine pool on aga hookus-pookus. Jüri Ratase valitsuse ajal kinnitati 2020. aastal teehoiukava, kus igal aastal ca 15 miljonit kruusateede tolmuvabaks muutmiseks. Järgmised valitsused tõmbasid selle rea esmalt nulli ja siis tõstsid 3 miljoni peale. Nüüd on aastaseks mahuks 11-12 miljonit kavandatud. Jah, pea neljakordne tõus. Aga võrreldes 2020. aasta plaaniga ikkagi veerandi võrra vähem. Ja kui arvestame, et hinnad on samal ajal märkimisväärselt kasvanud, siis ei ole mõte tekitada illusiooni, nagu oleks nüüd meie teelõigul või teelõikudel võimalus kohe töid tegema hakata.
Kommentaarid