Ühendused


Hiiumaa peamine ühenduskanal on Heltermaa-Rohuküla laevatee

Esimese poolaastaga tehti 2780 reisi, mis on 28 võrra vähem kui aasta eest. Reisijaid on sellele vaatamata veidi enam. Poole aastaga 281 995 inimest versus 281 223 aastal 2024 ehk 772 võrra rohkem. Sõidukite arv on esimesel poolaastal 139 734. Seega 3140 võrra tõusnud.

Tavapäraselt on juulikuu üleveomahu mõttes tippkuu. Rekord sündis aastal 2021, kui reisijaid oli 132 215. Esialgsetel andmetel viidi juulikuus Heltermaa-Rohuküla liinil üle mere 113 805 reisijat ning 47 000 sõidukit.

Augustis on reisijate arv napilt alla 100 000.

Ilmekas võrdlus ütleb, et juulis ja augustis ehk kahe kuuga viiakse üle mere rohkem inimesi kui aasta esimese viie kuuga.

Püsielanike sõidukeid on poolaastaga meie liinil sõitnud 3177 võrra rohkem, 66 130. Seega selle aasta kasv tuleb püsielanike sõidukite arvelt, kuna muus osas oleme 2024 tasemel.

Püsielanike sõidukid moodustavad laias laastus poole kogumahust. Talveperioodil 60% ja kesksuvel 30%.

Reisijatest on talvel 40% püsielanikud ja suvel 20%. Seega kolme suvekuu jooksul on saarel suurusjärgus veerand miljonit külalist.

Sõru-Triigi laevaliin

Et vedaja leidmiseks kukkus hange läbi, pikendati AS-ga Kihnu Veeteed lepingut 31. oktoobrini 2027. Uus hange on ettevalmistamisel.

6 kuuga on reise tehtud täpselt sama palju kui eelmisel aastal, 768. Võrreldes näiteks 2020. aastaga 222 võrra rohkem. Tuleb sellest, et nüüd on aastaringselt minimaalselt kaks väljumist mõlemast sadamast.

Reisijaid oli 6 kuuga 18 741 ehk 366 võrra rohkem kui aasta eest. Ka sel liinil on juuli kõige tihedam – tavaliselt on siis pea kaks korda rohkem reisijaid kui juunis.

Sõidukeid veeti poolaastaga 9954, seega 106 võrra rohkem.

Lennuühendus

Lennureise on poolaastal toimunud pisut rohkem ehk 300, kuna aasta eest 292. Reisijate arv oli 5410 ehk vähenemine koguni 1492 võrra. See on üsna võrreldav 2022. aastaga, mil lendas väiksem, 19-kohaline lennuk ja reisijaid oli 6 kuuga 5242.

Peamine põhjus: piletihinnatõus. Aasta eest tõusis piletihind 25 eurolt 28 eurole ning nüüd kevadtalvel kerkis 34 euroni. Oleme koos saarlastega teinud regionaalministrile ettepaneku hinnatõus tagasi pöörata. Kuna hanke tingimuste järgi saab piletitulu riik ning madalam hind tähendab rohkem reisijaid, siis oleks see eelarve mõttes tasakaalus muudatus. Samas, mida suurem on lennuki täituvus, seda mõistlikum ning keskkonnasõbralikum on lennata. Niisamuti loodan, et järgmise hanke juures aktsepteeritakse meie ettepanekut, et piletitulu saab vedaja. See annab lisamotivatsiooni saavutamaks lennureisidel võimalikult suur täituvus.

Kommentaarid

Viimasel nädalal enim loetud.