Esmaspäev, 8. september 2014

Sport

Olla kehalise kasvatuse õpetaja, see on kohati justkui oleksid kriminaal või muu paha tegelane.
Pagan kui tigedaks ajab mõtteviis, et lapsed õpivad ainult klassiruumis ja oma (just õpetaja) ainetunni ära jäämine on suur katastroof. Ei, ausalt, kogemused ei maksa midagi. Ei, loomulikult ei ole tarvis teiste koolide õpilastega kokku puutuda. Ja loomulikult, sport on üldse saatanast.
Päev, mil jälle mõtlen, et see ei ole minu koht, kus olla.

4 kommentaari:

Liisur ütles ...

Kahju... et niimoodi piiridesse sunnitakse... systeemi vastu vist yksi kahjuks ei jaksa jah.. aga proovida v6id ju... v2hemalt tead, et oled midagigi teinud omalt poolt.. pea vastu! :)

Hergo Tasuja ütles ...

Mina peangi :) Kolm aastat veel. Seniks kuni enda klass kooli lõpetab.
Küll kardan, et võtab rohkem aega, kuniks muutub üleüldine suundumus. Selliseks, et saadakse aru, et klassiruumist väljapool võib isegi rohkem õppida kui koolipingis. Mõtlen kasvõi sellele, kui palju puudutud tunde mul endal kokku tuli :) Ja mitte ainult niisama popi tegemise tõttu. Oli ikka erinevaid üritusi, võistluseid ka.

Liisur ütles ...

Jah... viimasel ajal olen kohanud ypris tihti sellist diskussiooni.
Tean Iirimaal v2ga palju inimesi, kes lahkusid koolist esimesel v6imalusel, sest nad ei suutnud istuda 45 mintsa mitu korda p2eva jooksul paigal ja n2puga raamatust j2rge ajada. Kahju, et siiamaani pole sellest eriti aru saadud, et 6ppimisv6imalusi on palju erinevaid ja iga v6imalusi ei sobi ju k6igile lastele. M6ni laps, selle asemel et lugedes 6ppida, saaks asja paremini selgeks "hands on"... M6nele meelduiks kuulata rohkem, kui lugeda... Sest nende t2helepanu langeb teatud asjadele erinevalt. Aga ehk kunagi t6esti muutub m6ni asi. See on nii pikk ja oluline teema... N2iteks Inglismaal hakatakse 6pikeskkonnas labi viidama "one page profile", mis on t2iega huvitav l2henemine ja kasulik nii 6pilastele kui 6petajatele. tegu on lihtsalt iga 6pilasele isikliku loodud profiiliga, kus on nende jaoks oluline kirjas... seega kirja v6iks minna ka see, et 6pilane kirjutab, et nad ei taha lugeda kuna neile meeldiks vaadata videot v kuulata ja kui 6petaja n2eb, et sellel 6pilased on selline probleem, siis aidatakse neil 6ppida teistmoodi l2henedes asjale- 6pilane ei kuku enam ainetes l2bi, ei ole klassis nihelemas ja teisi h2irimas ja k6ik on 6nnes... Kui see tundub huvitav, siis youtube'is on palju videosid selle kohta... Mine tea, ehk lykkad uue projekti k2ima ;)

Hergo Tasuja ütles ...

Tänan kaasa mõtlemast!
Ja alati on huvitav lugeda teiste kogemuste kohta. Saada aimu, mis mujal tehakse ja mis see kaasa on toonud.
Uue projekti käima lükkamisest võime siis rääkida, kui peaksin haridusministri koha saama :) Teisalt vaatan, et pea kõik haridusministrid- ükskõik milliste ja kui suurte ideedega nad oma ametiaega ei alusta- takerduvad millalgi. Eks haridus on väga konservatiivne valdkond. Ja olen sellega nõus, et põhimõtteliselt see peabki nii olema. Ei näe varianti, et masin asendab klassi ees inimest. Eriti kui see aastasadu või -tuhandeid on ühtemoodi olnud ja nn geneetiline mälu sellega harjunud. Küll aga peab (ja veidi ongi juba) õpetaja roll muutuma "mina-tean-ja-ütlen-teile" süsteemist juhendan/suunan, et te saaksite otsida, avastada, õppida ja areneda variandiks.
Minu meelest on selle viimase loomulik osa ka klassiväline tegevus. Olgu see siis võistlus, õppereis vms. Eks saan aru, et õpetajal on ebamugav, kui pool klassi on kusagil ära, aga no see ei ole vabandus ja ammugi ei ole see ületamatu takistus. Leian, et kool on ikka õpilase jaoks.