neljapäev, 4. august 2011

Pühalepa valla leht

Juba pikemat aega on mind häirinud meie vallaleht. 2009. aastal volikogusse kandideerides oli samuti üks minu peamisi seisukohti, et suhtlust vallaelanike ja vallavalitsuse vahel saab ja peab parandama. Ja tundub, et saan seda ka 2013. aasta valimistel välja käia.
Ei teagi, kas nutta või naerda...
Valimiste aegu (kas enne või pärast valimisi- pigem enne, sest pärast olin ma ju kohe "halvas nimekirjas") pakkusin ennast lehte toimetama. Siis kui sain aru, et seda nad ei julge teha, olen teinud ettepanekuid kvaliteedi parandamiseks, toimetaja välja vahetamiseks. Olen ka kiidusõnu jaganud, kui üks leht juba päris asjalik oli. Aga see jäi üksikuks sähvatuseks...
Viimane leht, mis ilmus juulis, "hiilgab" sellega, et seal on ära toodud mai juubilarid. Jee! Väga operatiivne töö!
Asjalikud on vaid esimesed leheküljed. Lugu lasteaiast on selline, kus on ka natukene vaeva nähtud. Ei hakka norima, et selle ehitusega tahetakse ka omale kiitust koguda. See on siiski oluline ja inimesi huvitav teave. Volikogu istungite protokollid on sekretäri käest saadud ja otse lehte pandud- aga vajalik info siiski. Lehekülg 5 ja 6, pool 7ndat, 10, 12 ja 14 on sellised, mis maakonna lehte paslikud (ja suurem osa sealt läbi käinud ongi). Need on tavalised pressiteated, mis julmalt lehte surutud.
Aga valla lehest tahaks ma infot valla kohta! Kuidas elavad siinsed inimesed, ettevõtjad, vallavalitsus ja selle allasutused. Muljed-tagasivaated vallas toimunust. Info tulevastest üritustest (ja mitte nii, et lehe postkasti jõudmise päeval on üritus. Kui juubilare avaldate mitme kuu taguseid, siis sündmused võiks mitu kuud ette teada olla).
Vaatasin ja uurisin ka teiste valdade lehti. Meil ilmus leht nr 3. Käinas ja Kõrgesaares samal ajal nr 7. Emmaste liitis mai-juuni üheks ja seega nr 6.
Miks nii? Sest meie leht on teistest palju mahukam. Samas info ju aegub! Miks ei võiks leht olla poole õhem ja ilmuda iga kuu?
Üks erinevus, mis silma hakkas, oli ka see, et teistes lehtedes oli palju kaastöid. Meil üks (toimetaja abikaasalt). Ja ega keegi eriti siia lehte ei kirjuta ka... Olgu, mina olen see üks vähestest, kes üritab ka kohalikku elu lehes kajastada. Ei salga, et selle eest kiita saan (mis mulle loomulikult meeldib) ja ka omakandis toimuvat teistega jagada tahan. Aga tahaks ka mujal omavalitsuses toimuvast ülevaadet saada.

Ega´s midagi, tuleb vist asuda allkirju koguma, et vald lehe toimetaja kohale konkursi korraldaks.

Kommentaare ei ole: