esmaspäev, 8. august 2011

August

Viimasel juulikuu päeval sain meili ülikoolist. Uue semestri tunniplaan saabus. Esimesed loengud juba 26-27 august. "Väga hea, nüüd ei ole tuleval kuul ühtegi vaba nädalavahetust," mõtlesin.
Ja nii ongi!
Reede hommikul suundusin Roostale Eesti Külade Maapäevale. Jäin rahule selle kolme-päevase üritusega.
Esimene päev tutvustati hiidlastele Risti valda. Oli äraütlemata huvitav. Üsna asjalik vallavanem ja tegusad inimesed, kellega kohtusime. Õhtul oli Maapäeva ametlik avamine ja maakondade toitude tutvustus. Eks igaüks tahtis end heast küljest näidata ja lauad olid suht lookas. Ei usu, et kõhu täielikult täis sõin. Erinevad leivad, koogid, kalaroad, vein ja üle kümne sordi juustu ning palju muud. Õhtul tantsupidu. Magamiskohta Tuksis jõudsin kell 0400.
Kuna ei maganud hiidlaste juures ja ei tahtnud neid üles ajada nii vara kui ise ärkasin (umbes 0700), siis suundusin üksi korvpalli mängima. Oli kindlasti põnev vaatepilt pidulike riietega noormees nii vara hommikul sporti tegemas. Jõudsin veel ka söömas käia enne kui esimesed hiidlased maast lahti said. Siis suundusin meie majja, et pesta ja riided vahetada. Hoogsalt uuele päevale vastu! :)
Teisel päeval ootasid mõttekojad. Valisin esimese- koostöö kohaliku omavalitsusega. Olen väga rahul valikuga. Oma 40 inimest üle Eesti mõtteid ja kogemusi vahetamas, lisaks eksperdid Hollandist, Rootsist ja Poolast. Sain palju uut ja väärtuslikku infot ja ideid. Ja ei saa loomulikult kiitmata jätta Oru kooli toitlustust. Meie mõttekoda toimus seal ja lõunasöök oli tõesti hea ja ports ikka päris mehine.
Õhtul spordivõistlused. Pimevõrkpallis saime esimesest ringist, kus vastaseks Harjumaa, edasi. Siis tuli alla vanduda Ida-Virumaale. Tasavägine mäng, kus algus oli meie käes. Ei ole mõtet end vabandada sellega, et erinevalt teistest satsidest olin ma Hiiumaa tiimis ainuke mees.
Ja päris õhtul tantsupidu. Seekord otsustas rohkem Tuksis ööbijaid kauemaks jääda, minu eeskujul. Sai päris palju jalgu keerutatud tantsupõrandal. Püüdsin küll end välja vabandada, et ei ole tantsumees, aga neiud vedasid vägisi tantsima :)
Ära mineku ajastasin nii, et jõuaksime 0400 ajal majutuskohta. Ja ennenäe imet, nii 5 minutiga eksisin vaid. Olen küll varane tõusja, aga seekord oli 0800 äratus minu jaoks veidi varane.
Õnneks oli päev suht lühike- laat ja kokkuvõtted. Laat eriti pinget ei pakkunud ja suhtlesin uute tuttavatega sel ajal. Õnneks otsustas Viktor kella 14sele praamile minna ja tal oli autos ruumi, seega sain üsna normaalsel ajal koju.

Nüüd kolmapäeval Tallinna lähedal Kodukandi noorte projekti Uued Luuad II töötuba ja reedest pühapäevani Ida-Virumaal ekskursioon kolleegidega.