pühapäev, 6. september 2009

Piraadid

Kaubalaev Arctic Sea vedas Iraanile mõeldud relvi ja seda jälgis Iisraeli välisluureteenistus, kirjutab The Sunday Times, tuginedes Venemaa ja Iisraeli allikatele.
Ajaleht kirjutab, et Mossad andis Venemaale vihje, et relvi müüvad endised sõjaväelased. Kreml andis seejärel käsu laiaulatuslikuks mereväeoperatsiooniks, et ebamugavast olukorrast välja tulla, sest uute relvade sattumine kurjategijate kätte või Iraanile müümine oleks olnud piinlik.
Arctic Sea, mis ametlikult vedas 1,3 miljonit naela väärtuses puitu Soomest Alžeeriasse, kadus 24. juulil. Laev avastati 17. augustil Aafrika lähedalt ning vahistati kaheksa väidetavat kaaperdajat, kes astuvad Moskvas kohtu ette.

Oleme ausad, seda, et midagi kahtlast toimub, võis juba varem kahtlustada. Tundus väga ebaloogiline, et Vene valitsus lihtsalt heast peast oma kodanike päästmiseks niivõrd suure operatsiooni ette võtaks. Kui just tal endal mingid konkreetsed huvid mängus pole... Loodame, et see ongi nüüd lõplik tõde.

20 kommentaari:

Kessu. ütles ...

Minu sünnipäeval kadus ära. Huvitav.

Hergo Tasuja ütles ...

Kas siin on seos? :D

Kessu. ütles ...

Noh, mina isiklikult mingit laeva enda maja eest ei leidnud, nii et vist pole :D Aga ehk ma lihtsalt ei pannud tähele.

Hergo Tasuja ütles ...

Aga variant, et see taheti sulle sünnipäevaks kinkida, on võimalik?

Kessu. ütles ...

Kõik on võimalik. Keegi mõtles selle peale, et ma tahan reisima minna ja isiklik laev on ju selleks suurepärane võimalus.

Hergo Tasuja ütles ...

Sul on toredad sõbrad. Sa tunned neid, kes kinni võeti?

Kessu. ütles ...

Noh, ma nüüd ei tea, et ma pigem ei ütleks, kas ma tunnen neid. Muidu hakatakse ehk mind ka veel süüdistama.

Hergo Tasuja ütles ...

Ma ei usu, et sind süüdistataks. Sina olnuksid lihtsalt õnnelik sünnipäevalaps- laevaomanik.

Ja ma kujutan ette, kuidas sa Vene sõjaväge vihkad. Nad võtsid sinule mõeldud laeva ära....

Kessu. ütles ...

Kuule arvata on, et vihkan. Nüüd ma ei saagi reisile minna. Sead!

Hergo Tasuja ütles ...

Saadad neile äkki ametliku kirja, kus palud laeva tagasi?

Kessu. ütles ...

Ma arvan, et mul ei tasuks. Arvavad veel, et ma olen isekas või midagi. Keegi peaks seda minu eest tegema ja ütlema, et ma olen ikka jube väärt seda laeva :D

Hergo Tasuja ütles ...

Ega see vihje ei olnud? :D

Aga tegelikult võiks need nö kaaperdajad ise ausalt ära rääkida, et tahtsid laevast sünnipäevakinki teha. Usun, et vene miilits annab neile andeks :)

Kessu. ütles ...

Noh tegelikult oli jah väike vihje :D

Äkki nad pole miilitsa ees nii julged, kui miilitsa selja taga, siis kui nad kaaperdada julgevad.

Hergo Tasuja ütles ...

Minu vene keele oskuse juures on vist parem, kui ma ka ei kirjutaks :P

Kessu. ütles ...

Sealt võib jah äkki kokku tulla hoopis teise sisuga jutt. Saavad veel äkki kurjaks.

Hergo Tasuja ütles ...

Täpselt. Tundub, et jääd laevata...

Kessu. ütles ...

Kahjuks vist jah. Eks ma jään järgmise aasta piraatide peale lootma.

Hergo Tasuja ütles ...

Õige. Optimistlik suhtumine viib edasi. Piraadid on aastasadu merd sõitnud, sõidavad järgmisel suvel ka :P

Kessu. ütles ...

Täpselt. Küll nad ikka lõpuks tee minu koju leiavad :D

Hergo Tasuja ütles ...

Ma usun ka :D