reede, 24. veebruar 2012

Head vabariigi aastapäeva!

„Sa vaata kuis tolmab tee,
kui kappab minu hobune.
Ta kasvult päris tilluke,
kuid kappab nagu segane.
Ei saa normaalne olla see,
aga ta on, sest ta on minu hobune.“
("Mu hobune on tilluke" Bläck Rockit)

Ei, ma ei ole lolliks läinud. Ei, ma ole sattunud valele üritusele. Nii laulis kümmekond aastat tagasi Bläck Rockit. Juhtusin teda hommikul kuulama, kui sellele kõnele mõtlesin.
Ja leian, et saame tõmmata paralleeli. Ka Hiiumaa on tilluke. Ka Eesti on väike maailma mastaabis. Aga nagu ka Bläck Rockit laulis- ta on armas minule. Kommenteerigu ja öelgu teised, mida iganes soovivad. Kui meil on tugev usk, raudne tahe ja siht silme ees, siis kappab meie hobune just sinna kuhu me ise tahame.
Mind häirib, kui kuulen kurtmist: „Mille jaoks suuname 2% SKP-st kaitse-eelarvesse? Selle eest saaks ju seda või teist teha. Mille jaoks meile neid tanke vaja on?“
Eks seda 2% tähist on tarvis eelkõige välisliitlase, NATO, ees lubaduse täitmiseks ja välisvaenlase heidutamiseks. Samas tuleb endale aru anda, et selle raha eest ei osteta sugugi vaid vanarauda. Kus meil see tankiarmee on? See raha läheb ka Kaitseliidule ja selle kaudu ka meile, noorkotkastele ja kodutütardele.
Ja just see on kõige olulisem. Sest just kodust algab riigikaitse! Kui me oleme sisemiselt tugevad, siis oleme tugevad ka välisvaenlase vastu. Ja ma ei väsi kordamast, et just teie, kodutütred ja noorkotkad, olete meie riigi parimad tütred ja pojad.

„Mammi, mammi, mammi läheb üle tee.
Kellel kukkusid juurviljad võrgust tänavale?
Kas see on teie porgand, mammi?“
("Engelbert 2" Bläck Rockit)

Jällegi suhteliselt ootamatu kõrvalepõige. Ent see näitab, millised meie oleme. Me oleme tähelepanelikud, me oleme abivalmis. Ma aitame, kui keegi vajab abi. Ja just siit saabki alguse riigikaitse!
Vabadussõda ei võidetud suure armee või võimsa relvaarsenaliga. Meie meestel, naistel ja poistel oli usk, tahe ja isamaa armastus. Loodan, et Kaitseliit arendab teil just eelkõige seda külge. Nii saavad teist oma kodu ja pere, aga ka isamaa tublid kaitsjad.
Head saabuvat vabariigi aastapäeva!

Kõne, mille pidasin laupäeval 18.02 Käinas Kaitseliidu kontsert-aktusel „Kodu“

Kommentaare ei ole: