reede, 31. detsember 2010

Aasta 2010

Jooksevad viimased tunnid aastast 2010. Milline oli mööduv aasta? Minu jaoks kindlasti värvikirev, vaheldusrikas, sündmusterohke. Nii heas kui ka halvas mõttes... Allpool lühikene kokkuvõte 2010ndast aastast.

Aasta algas aastavahetusega. Ei usu? Ausõna, oli küll nii :) Kui aastavahetus ise oli vaikne, siis aasta esimesed päevad küll väga värvikad. Seekord- olles vana mees juba, terve aasta vanem ju- võtan rahulikumalt.

Aasta algul valiti mind Hiiumaa noortekogu juhtima. Kuigi maksimalistina oleksin tahtnud palju enam saavutada, siis laias laastus võib vast aastaga rahule jääda. Oleme saanud uusi ja aktiivseid liikmeid, ühtteist oleme korraldanud ka ja uueks aastaks on sihid paigas. Tundub, et jätkan ka sel aastal juhatuse esimehena. Nüüd on ses suhtes lihtsam, et erinevalt eelmisest aastast tean kõiki liikmeid ja mida minult oodatakse ning mida tegema peaksin.

Oli üsna käre ja lumine talv. Ei vaja rohkem kommentaare :)

Toimusid taliolümpiamängud. Eesti läks kahjuks suht alt oma etteastetega. Peale kahe vanameistri- Šmiguni ja Veerpalu- meil talisportlasi justkui polegi. Tõsi, Eveli Saue OM rikkus vigastus. Kurb, ta oli heas hoos. Loodetavasti suudab ta sel talvel MMil hästi esineda. OMist jääb meelde eelkõige tuline hokiturniir ja minu lemmikute võit.

F1 hooaeg oli oodatust põnevam. Võitja selgus, nagu viimastel aastatel tavaks, alles viimasel etapil. Mul on hea meel, et see ei olnud Alonso või McLareni esindaja. Red Bull ja Vettel väärisid võitu. Loodan, et uuel aastal on taas põnevad pühapäevad ootamas. Möödunud aasta oli vist 15nes F1 hooaeg, mida jälgisin. Päris pikk suhe meil juba.

Spordist meenub veel Los Angeles Lakersi järjekordne meistritiitel, mis mulle väga meeltmööda oli. Eesti kossust jäi meelde mannetu Kalev/Cramo ja särtsakas Rakvere Tarvas. Kossu MM oli ka põnev. Eriti kuna Leedu suutis üllatada ja väga head mängu näidata.

Suvine maiuspala oli aga jalgpalli MM turniir, mida saatsid ootamatused ja uute riikide esiletõus. Pean eelkõige silmas Uruguaid (keda uuel aastal ka Eestis õnnestub näha) ja Ghanat. Väga hea loomulikult, et Hispaania end lõpuks ometi maailmameistrite ritta kirjutas. Sealjuures Saksa-Hispaania poolfinaali õnnestus näha Saksamaal. Üsna raske oli seal oma lemmikuid toetada :P

Sel aastal sain lisaks kõrgharidust tõendavale diplomile ka kutsehariduse omandatud. Jaanuarist peaksin TLÜ Haapsalu Kolledžisse õppima asuma. Terve elu tuleb ikka õppida :)

Üks märksõna mööduvast aastast on kindlasti tööotsingud. Ja valik, kas minna mandrile või jääda Hiiumaale. Kevadel pakuti mulle õpetajana tööd pealinnas. Olin juba minemas, aga mõtlesin ümber... Tahtsin küll töötada pedagoogina, ent samas jääda ka saarele. Siin aga vaba kohta noorele õpetajale ei olnud...
Kui loobusin mandri variandist, siis leppisin juba sellega, et asun mujale tööle. Mõnda aega olin (taas) leheneeger. Olen tänulik, et Hiiu Lehe peatoimetaja minusse nii hästi suhtus ja mulle tööd pakkus. Aga see ei ole töö, mida teha tahan. Mulle küll meeldib kirjutada, aga mitte nii... Tekst saab paberile kõige paremini ikka nii, et mul on vabad käed. Aga ajalehes päris nii ei saa. Teine variant on see, et on mõni kindel tellimus, mida kirjutada. Näiteks (nii nagu ka praegu minult tellida saab- infoks teile :P) soovib keegi esseed vms. ja annab teema ning tähtaja. Ajalehe puhul kammitses see, et leht peab kindlal ajal ilmuma ja olema tekstiga täidetud. Soovitavalt sellise tekstiga, mis uudisena rahvale huvi pakuks. Väga nõme on leheruumi täiteks viimasel minutil teksti pliiatsist välja imeda...
Läks aga nii, et sain siiski Hiiumaal tööd õpetajana. Mind on väga hästi vastu võetud, olen selle eest tänulik. Töö pakub rõõmu, kuigi on raskem kui ehk arvasin. Aga seda pigem esimese tööaasta ja erinevate ainete, mitte õpilaste pärast. Kui alguses olin ametis umbes poole kohaga ja sisuliselt maksin peale, et tööl käia, siis detsember on esimene kuu, kus olen täiskoormusel. Olgugi et käesolev nädal on jälle palgata puhkus. Mulle õudsalt meeldib koolmeistri töö ja ma tahan seda hästi teha. Palju paremini kui seda praegu suudan. Ja ma olen selle nimel valmis vaeva nägema.

Aastal 2010 sain suht palju ka reisida. Ja suuresti tasuta :) Näiteks käisin kaks korda Ida-Virumaal. Korra õppereisil ja korra Narva noorteparlamendiga kohtumas. Juulis õnnestus ühe projekti raames Saksamaal ära käia. Head asjad need projektid. Soovitan pakutavatest võimalustest kinni haarata ja kandideerida igale poole, kuhu võimalik.

Muidugi ei olnud lõppev aasta üdini positiivne. Inimese aju aga kipub millegipärast eelkõige meeldivat meelde jätma. Õnneks saan kirjutada, et keegi ei olnud minu suhtes vaenulik ja negatiivne ei olnud põhjustatud välisteguritest. Süüdi olen ikka mina ise. Ja ainus, mida ma teha saan, on lubada üritada end parandada. Tõesti soovin ja proovin seda. Maailm on minu vastu suht lahke olnud, ma ise ei oska kõiki pakutavaid võimalusi ära kasutada...

Sel aastal kolisin ka. Olen täitsa ära harjunud oma uue pesaga. Uuel aastal on plaanis sellele uhkem väljanägemine ka anda.

Veel meenub unetus. Nii kevadel-suve hakul (mil seda enim esines), kui üsna suvalistel perioodidel kogu aasta vältel. Miks ma siis ka praegu just kell 03 öösel siia blogisse kirjutan?

Kommentaare ei ole: