reede, 22. september 2017

Debatt

Neljapäeva õhtul viidi VAKis läbi esimene valimisdebatt.
Olin osalejate arvu osas varasemat praktikat arvestades pigem skeptiline. Ehk hiidlased ei ole just ülearu suurt huvi sääraste asjade vastu üles näidanud. Nüüd kui tegemist on ülesaarelise volikogu valimisega, võiks huvi ehk veidi suurem olla?
Kohal oli siiski rohkem inimesi, kui halvemas prognoosis pelgasin. Ehk tükki 30, kellest pea pooled või vähemalt kolmandik ise kandideerimas.
Valjemalt jäid kõlama kaks teemat. Sissejuhatuseks maade jagamine teemal, et kes on ikkagi süüdi, et valdade liitumine saarel just nii kujunes nagu ta kujunes. Ehk kas Käina mehed vedasid teisi alt. Või tehti antud tingimustes parimad valikud.
Ja siis, kui mina arvasin, et moderaator hakkab otsi kokku vedama ja laseb ehk lõpulaused öelda, pääses džinn pudelist välja. Ehk tõstatus tuuleparkide teema. Asi, mis minu meelest ei peaks valimiste peateema olema ja mis on saareelanikud juba piisavalt tülli ajanud. Meie nimekirjas jäi antud teema nimme programmis kajastamata, kuna on erinevad seisukohad. Näiteks mina ja Lembit arvame sellest hoopis erinevalt kui näiteks Reet. Ma usun, et EKRE/Ei Tuugenitele seas on selles küsimuses täielik üksmeel, sest see oli nende programmi aluseks. Küll ei taha uskuda, et pikemates nimekirjades saab kõik maailma asjad ühisele seisukohale taandada.
Nii ongi minu meelest Hiiumaa tulevikule vaadates kõige olulisem see, kas ja kui tõhusalt uus volikogu koos tegutsema suudab asuda. Kas unustatakse vanad võlad ja arusaamatused. Kas suudetakse erimeelsustest üle olla ja aktsepteerida seda, et teisel inimesel võivad olla sinust erinevad seisukohad. Kas suudame ja tahame läheneda sisuliselt ning mitte võtta asju isiklikult (sealhulgas ei solvu) ja ka ise isiklikuks mitte minna.
Sest nii nagu ka eile kõlama jäi, on suures osas küsimustes tegelikult üksmeel olemas. Ja olen veendunud, et enamus kui mitte kõik volikogusse pürgijad soovivad Hiiumaa elu edendamisele kaasa aidata. Ehk eesmärk on paljuski sama, lihtsalt teed, kuidas punktist A punkti B liikuda võivad erineda. Nii nagu Emmastestki saab Kärdlasse sõita kas Käina või Luidja kaudu, matkasell valib aga hoopis kõrvalisemad kesk-Hiiumaa teed.

Kommentaare ei ole: