teisipäev, 5. mai 2015

Noored vs vallajuhid

Tänase Hiiu Lehe juhtkiri on pühendatud Emmaste vallale.


Olen täielikult nõus selle kokkuvõttega: "Just noorte häält tuleb kuulata ja nende heaks teha parim, sest sellest sõltub, kas neist saavad kunagi koduvalla elanikud ja maksumaksjad või mitte."

Ja sellele vastukaaluks on suhtumine, et kui antakse ametikoht, siis antakse ka tarkus igas küsimuses ainuõigeid otsuseid langetada. Ilma et oleks vaja või isegi arukas neid asju enne teistega arutada. Nagu juhtkiri kokku võtab: "Tõlkes on selle, noortevolikogule saadetud sõnumi sisu: ärge toppige oma nina, see ei ole teie asi, seda otsustan mina."

Antud teemal kirjutatud esikaaneloos sõnab vallavanem: "Ma võin oletada, kuidas neid allkirju korjati ja ma võiksin ka ise samasuguseid kampaaniaid alati algatada."
Vastik demagoogia! Samas saan aru, et siin on üks osa kadedust. Noored suutsid enda idee toetuseks päeva-kahega leida 3x korda nii palju toetajaid, kui inimene ise kogu valimiskampaaniaga iseendale ja oma ideedele. Samas ei käinud nad sugugi kogu valda läbi. Vastupidi! Mõnes külas küsiti enne volikogu istungit, et kuhu saaks allkirja anda, nemad pole seda võimalust saanud. Ja ei saanudki, sest eelnõu oli juba kuu esimeses pooles volikogu esimehele esitatud.
Lisaks milline ülbus! 10% valimisõiguslikest vallaelanikest avaldab oma seisukoha ja see pole sisulisi kommentaaregi väärt....

Ja siin on rumalus otsida vigu (a la vormistamine pidanuks teisiti olema või muu säärane juriidiline konks), lähtuma peaks põhimõttest ja väärtustest. Samamoodi pole õige viidata, et asi on seaduslik. Me ei vaja JOKK-skeeme. Tahame ausat ja inimesi arvestavat poliitikat.

Ütlesin ise volikogu istungil, tsitaat ajalehest: "Loodame, et selle [kuu] aja jooksul astutakse reaalseid, käegakatsutavaid samme, mis näitaksid head tahet ja koostööd, mis annaks meile võimaluse see eelnõu [umbusaldus] järgmisel istungil maha hääletada."

Sellega pidasin silmas, et minu eesmärk ei olnud kindlasti umbusaldamise avaldamise eelnõu sisse anda. Otsisin mitu korda kompromissi ja lahendusi. Aga minu käesirutamisele ei tulnud teiselt poolt vastukätt. Antud situatsioon ja teema on aga minu jaoks selgelt kriitiline piir. Kui siin jätkuvalt raiutakse, justkui katkiläinud makk ühte ja sama linti korrates, et ainult enda arvamus loeb ja ei olda valmis teisi kuulama, siis kahjuks ei jää midagi peale umbusaldamise üle.
Kiitus noortele, et nad asja südamega ajanud on. Samas ei saa ma aru, kas ustavus vallavanemale kaalub mõne volikogu liikme jaoks tõesti üles vallaelanike arvamuse ja noorte selge sõnumi?

Kommentaare ei ole: