neljapäev, 31. august 2017

Kool

Ametlikult lõpeb 2016/17 ehk n-ö vana õppeaasta täna ja uus saab alguse homme. Reaalsuses on ikka vähemalt paar nädalat, kes vähem, kes rohkem, tegutsetud  juba 2017/18 õppeaastas.
Isiklikus plaanis - ilmselt on aastatega juba nii palju kogemust kogunenud, et suur ärevus uue tööaasta eel puudub. Kuigi ma – õnneseen, nagu ma olen – olen saanud igal sügisel alustada uues olukorras. Ehk muutunud on kas klassid, kellele tunde anda ja/või õppeained. Seekord alustan siis nelja erineva õppeainega ja tunde saan anda kogu põhikooli ulatuses.
Laiemalt vaadates on kool õppeaastaks tervikuna valmis. Kollektiivi osas kindlasti. Keskkonna osas võiks veidi norida. Samas kas on mõtet? Sest tegelikult ei ole üllatus, et praegune vallavanem ei pea haridusest suurt lugu või et puudub pädevus projekte juhtida. Nii selguski, et saali uue põranda õlitamiseks on valed vahendid valitud ja töö tuleb uuesti teha, saali kohe soovitud kujul kasutama asuda ei saa. WC-de puhul valitses aga mõttelaiskus. Selle asemel, et ruumid korralikult korda teha, valiti poolik lahendus ja ilmselgelt tuleb lähiaastatel uuesti remonti teha.
Õnneks on kooli puhul sisu ja sisuline tegevus siiski hoopis olulisem. Õpetajad on meil olemas, masinavärgi kui terviku rütmi mitte tabanud lülid on aastate jooksul ise uued väljakutsed otsinud. Ehk selles osas on meil tänase seisuga tegus ja üsna hästi kooskõlas tiim.
Kui taaskord isiklikult tasandilt asju vaadata, siis olen siiski veidi ebakindel viimastel aastatel olnud. Mulle väga meeldib õpetajaamet ja mis seal salata, rahulolule aitab kaasa ka see, et kõige kehvemini asjad välja ei kuku. Sest ilmselgelt oleks ma endale uued väljakutsed otsinud kui koolis puuduks kõige tähtsam ehk kontakt ja usalduslikud tööalased suhted õpilaste ja töökaaslastega. Päeval, kui need kaovad, ma elus muudatuse ka teen.
Kollektiiviga olen igati rahul. Mul on kogu aeg olnud vajalik tugi ja võimalus mistahes asju arutada, viimasel aastal on ka põhiaine ehk kehalise kasvatusega hulga lihtsam olnud, sest tragi kolleeg on kõrval.
Teistpidi. Kui koolipidaja esindaja ehk valla tegevjuht on hariduse valdkonnas nii ebakompetentne - mis iseenesest ei pruugiks üldse probleem olla, kui inimene oleks nutikas ja kaasaks eriala spetsialiste otsustamisel - ja pigem valdkonnavaenulik, siis ei saa öelda, et see motiveeriv oleks.
See on ka üks põhjuseid, miks valla juhtimisel volikogu tasandil kaasa olen tahtnud rääkida. Et hariduse-spordi valdkond oleks esindatud. Loomulikult ei peaks see just ilmtingimata mina olema. Samas ei näe ma ka asjalike inimeste tungi sinna... Mis ühtepidi on täiesti mõistetav. On hoopis põnevamaid tegevusi, millega oma vaba aega täita. Ja tegutseda võib volikogus mitut moodi, nagu vahetu kokkupuute läbi näinud olen. Võtta vabalt ja hääletada nii nagu sõbrad soovitavad. Tundes aga hariduse valdkonna inimesi, kes vaat et kõike oma elus suure pühendumusega teevad, siis seal tegutsemine võib inimest lihtsalt kulutama hakata.
Aga valimistest kirjutan peagi pikemalt. Praegu pidin kooli ja hariduse teemal mõtlema. Head teadmistepäeva teile! :)

Kommentaare ei ole: