reede, 5. märts 2010

Venemaa - Prantsusmaa

Aktuaalne teema on taaskord Venemaa ja Prantsusmaa vahelised suhted. Eks nad ole läbi ajaloo häid suhteid hoidnud. Tõsi, omavahel on korduvalt ka madistatud. Näiteks maailmasõdadele eelnevatel aastatel (ja see polnud esimest korda ajaloos) suunas Prantsusmaa oma raha Venemaale, kus olid olemas võimalused ja potensiaal, aga puudus kapital, et suurtööstuseid käivitada. Samas näiteks Napoleonil oli küll kuri kavatsus venelased põlvili suruda. Õnneks või kahjuks jäi tal eesmärk (napilt) saavutamata.

Ent nüüd on riigid end taas leidmas. Eks põhjuseid ole mitu. Näiteks ei meeldi kummagile USA üleolek. Teiseks näevad mõlemad end Euroopa kontekstis suurtena ja nn väikestel ei peaks nende arusaama järgi palju sõnaõigust olema. On ka majanduslikud huvid. Venemaal (erinevalt prantslastest) on rikkalikult maavarasid ja neil on vaja turgu, kuhu see müüa. Loomulikult on Lääne-Euroopa parim koht, kuna seal on raha (erinevalt nt Ukrainast, kes ei suuda nii palju maksta). Nüüd nö vastuteenena müüb Prantsusmaa venelastele Mistral tüüpi (ehk jõhkralt suuri) laevu.

Aga. Tegelikult ma tean, miks nad hästi läbi saavad. Põhjus on nii elementaarne, et selle peale annab tulla. Asi on riigipeade füsioloogilistes mõõtmetes. Nimelt on nii Medvedev kui Sarkozy suhtkoht kääbused (keskmise euroopa mehe kohta). Kasv umbes 170 cm. Alloleval pildil on nad koos Obama, Ban Ki-Mooni ja Gaddafiga. Eks ole häiriv küll kui sa pead riikidevahelisel tippkohtumisel oma partnerile alt üles vaatama? Okei, Vene-USA vahelisel kokkusaamisel häirib see ehk natukene, sest tegemist on võrdsete partneritega. Ent Eesti-Vene puhul. Ilves on Medvedevist tunduvalt pikem. Mis tundega vaatab Vene riigipea Eesti Presidendile alt üles? Riigile, kes peaks neile alt üles vaatama (Venemaa arvates).

14 kommentaari:

Kessu. ütles ...

Ehk siis ideeliselt, kui ma olen 70-aastane ja räägin mõne endast noorema inimesega, kes on silmnähtavalt minust lollim ja elukogenematum, aga ta on minust pikem, siis ma peaksin ennast jube halvasti tundma, sest ma vaatan talle alt üles?(Sest ideeliselt peaks ju tema mind austama, sest ma olen vanem) Või kuidas? :D

Hergo Tasuja ütles ...

Ma arvan, et ei peaks. Aga ma usun, et just nii Venemaa ja Prantsusmaa presidendid tunnevad. Nö Napoleoni kompleks.

Kessu. ütles ...

Selge. Äkki nad peaks hakkama mingeid platvorme kandma. Niimoodi püksisääre all, et keegi ei näe.

Hergo Tasuja ütles ...

Üpris kaval idee. Äkki teed neile prototüübi?

Kessu. ütles ...

Peaks vist tegema jah. Nad vist ise ei tuleks sellise idee peale. Või noh nagu näha, siis siiani pole tulnud. Õnneks on selle prototüübi tegemine suht lihtne ma arvan, nad saavad ise sealt edasi arendada.

Hergo Tasuja ütles ...

Kui sinu mudel hästi töötab, siis saad mingi ordeni ka raudselt :P

Kessu. ütles ...

See oleks lahe.

Kessu. ütles ...

Elu lõpuni oleks tänulikud mulle.

Kessu. ütles ...

Elu lõpuni oleks tänulikud mulle.

Hergo Tasuja ütles ...

Kessu- Venemaa teise järgu kangelane ja Prantsuse Auordeni omanik :D

Kessu. ütles ...

Oh tahaks ju olla küll :D

Hergo Tasuja ütles ...

Ega siis pole enam aega lobiseda, prototüüpi ehitama :D

Kessu. ütles ...

Just. Kõigepealt teen joonise ja siis ehitan.

Hergo Tasuja ütles ...

Väga hea.